Nominaties Prix de C'Oeuvre en Cover van het Jaar bekend!

De jury van de Nationale Coverdag heeft de nominaties bekend gemaakt van de jaarlijkse felbegeerde tijdschriftawards, de PRIX DE C’OEUVRE en COVER VAN HET JAAR.

Prix de C'Oeuvre
De Prix de C’Oeuvre is een prijs voor het blad met het meest constante coverbeleid door de jaren heen. De jury beoordeelt de covers op basis van authenticiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, kwaliteit, uitstraling en de constante van deze factoren gedurende langere periode (twee tot drie jaar). Hieruit ontstaat een longlist, van waaruit de jury uiteindelijk de 3 nominaties selecteert.
De jury van de Prix de C’Oeuvre heeft de volgende drie titels genomineerd:

GUP Magazine
Eenvoud siert de meester. Uit een onuitputtelijke bron van beeldmateriaal weet Gup telkens weer de absolute pareltjes te selecteren voor de cover. Dit in samenspraak met de simplistische vormgeving van de typografie maakt Gup ver boven het maaiveld doen uitsteken.

GUP1  GUP 2  GUP 3

The Gentlewoman
Een magazine met internationale allure, waar menig buitenlandse vormgever met jaloezie naar zal kijken. Een ijzersterke coverformule die ondanks een sluitend keurslijf telkens de kijker weer weet te verrassen.

bjork  robin  vivienne

PS Magazine
Gedurende de transitie die de PS de afgelopen jaren heeft ondergaan is het altijd in staat geweest lokale onderwerpen op een wereldse manier onder de aandacht te brengen.
De sublieme vormgeving in samenhang met de uitmuntende fotografie is een lust voor het oog van zowel de geïnteresseerde lezer als de getrainde vormgever.

rsz 1feestbeest  rsz 1fikkiestoken  rsz 1bajes

Cover van het Jaar
De Cover van het Jaar 2014 is de prijs voor de beste cover van het afgelopen jaar. De jury selecteerde uit de inzendingen de 3 genomineerden. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de jury en door de stemming van vakgenoten, zijnde uitgevers, producenten, art directors van gedrukte of digitale periodieke van consumentenperiodieken en vakbladen (geen custom media).

Uit de 25 inzendingen heeft de vakjury de volgende 3 covers genomineerd voor de prijs Cover van het Jaar 2014:

rsz bart chabot1AD Magazine - Bart Chabot
Hoewel het onderwerp schreeuwt om een chaotische aanpak hebben de ontwerpers in deze de rust weten te bewaren met als resultaat een cover die stilzwijgend roept gelezen te worden.






LMO11 001 ZB1Linda Magazine
 - Jackie Kennedy
Een perfect uitgebalanceerde cover waarbij zelfs de gewaagde kleurstelling van het donkerrood versus het roze deze balans niet weet te verstoren. Wederom weet de Linda zich op deze manier te onderscheiden van de concurrentie.





Cover VN31Vrij Nederland -
MH17
Soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Deze tot in de details perfect uitgevoerde visualisatie behoeft geen enkele tekst en uitleg en roept alleen maar respect en bewondering af.





Vanaf heden kan gestemd worden om de winnaar te bepalen uit de 3 genomineerden!
STEM HIER VOOR DE WINNAAR!

De Nationale Coverdag wordt georganiseerd door BBP Media, uitgever van ondermeer MarketingTribune, Twinkle en Telecommerce.
De jury van de beide prijzen is als volgt samengesteld:

- Jildou van der Bijl, Mood for Magazines
- Joris van Elk, FHB BBDO
- Marc van Meurs, Art Director & Graphic Designer
- Patrick Goldsteen, Playboy
- Sjaak Hoogkamer (voorzitter)

Beeldbepalende awards: Prix de C’Oeuvre en Cover van het jaar

Elk jaar wordt tijdens de Nationale Coverdag zowel de Prix de C’Oeuvre als de award voor de Cover van het Jaar uitgereikt. Bij de Prix de C’Oeuvre bepaalt een vakjury de winnaar, maar bij de Cover van het Jaar beslist het brede publiek wie met de eer mag gaan strijken.

Prix de C’Oeuvre
Voor de Prix de C’Oeuvre kan niet worden ingezonden. De jury, die op basis van voorkeuren een longlist samenstelt, beoordeelt de covers op basis van authenticiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, kwaliteit, uitstraling en de constante van deze factoren gedurende langere periode (twee tot drie jaar).

Uit deze longlijst selecteert elk jurylid tien mogelijke kanshebbers. De longlist wordt uiteindelijk teruggebracht tot een shortlist van tien titels waarvan de jury minimaal vijf nominaties selecteert. De jury kent aan de nominaties een ranking toe.
De drie nominaties worden vervolgens voorgelegd aan ruim 250 professionals uit het vak. Iedereen kan zijn/haar eigen ranking bepalen. Deze ranglijst wordt gematcht met de lijst van de vakjury en levert een uiteindelijke winnaar op. De nominaties van de vakjury worden tijdig op het web gepubliceerd.

Insturen voor Cover van het Jaar 2014!
Voor de Cover van het Jaar 2014 worden uitgevers, producenten of art directors van gedrukte of digitale periodieken nadrukkelijk uitgenodigd tot uiterlijk 17 april aanstaande hun beste cover van 2014 in te sturen. Dit geldt dus voor uitgevers van consumentenperiodieken en vakbladen (geen custom media). Uit de inzendingen selecteert de jury vijf nominaties die begin mei bekend worden gemaakt. Vervolgens mag het publiek via deze website tot 13 mei online stemmen op deze vijf nominaties. De meeste stemmen bepaalt uiteindelijk de winnaar van de award voor de Cover van het Jaar.

Een inzending voor de Cover van het Jaar bevat: dit inschrijfformulier (volledig ingevuld) en de beste cover in highres uit het jaar 2014.
Dit kan o.v.v. Cover van het Jaar, worden gestuurd naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Partners

mtcontent klein

 

mtlogo

 

gpt

 

publish

 

graficus logo

 

PrintMatters

Sponsors

Logo 123rf

 

senefelder sponsor