Spreker Barbara van Beukering | PAPER

Nieuws

Barbara van Beukering (49) werkte na de School voor de Journalistiek bijna tien jaar bij de televisie. Ze maakte informatieve programma’s voor de Tros, de Avro en RTL 5. Daarna stapte ze over naar de bladenwereld en werd hoofdredacteur van achtereenvolgens AvantGarde, Blvd. en Volkskrant magazine.

Continue Reading

Spreker Aart Aarsbergen | National geographic

Nieuws

Aart Aarsbergen (1953) heeft sinds lang zijn lot verbonden aan National Geographic. Hij werd in 2001 hoofdredacteur van de Nederlandstalige editie van het Magazine. Sinds 2003 combineert hij deze functie met het hoofdredacteurschap van National Geographic Traveler. In 2015 kwam daar National Geographic Historia bij. Verder is hij verantwoordelijk voor de websites.

Continue Reading

Spreker Paul van Riessen | Quote

Nieuws

Paul van Riessen (44) fladderde na zijn studie journalistiek binnen tien jaar tijd van een bestaan als freelancer, via een carrière als tv-redacteur naar een leven als mannetje van de radio. Het leven is te kort om te lang hetzelfde te doen, nietwaar?

Continue Reading

Keynote Rodrigo Sanchez on creativity and experimentation: ‘Metrópoli is a gift from God’

Nieuws
Text by Tracy Collins for SNDSF

Rodrigo Portrait SND B&WRodrigo Sanchez, art director for El Mundo, created a body of work for the paper’s legendary Metrópoli magazine that earned him his own art museum exhibit and a Lifetime Achievement Award from the Society for News Design. Just over two years ago, Sanchez was elevated from art director of the paper’s magazines to art director over the entire enterprise. Since then, he has brought his skills to news storytelling, helping to elevate the entire paper. Rodrigo answered some questions for SND.org ahead of #SNDSF, his first appearance at an SND annual conference in the United States since 1998.

Continue Reading

Terugblik Nationale Coverdag 2015

Kon je er niet bij zijn de afgelopen editie van de Nationale Coverdag, maar ben je wel benieuwd wat je allemaal gemist hebt? Bekijk dan snel deze video impressie. Was je er wel bij, dan hebben we de hoogtepunten nog even voor je op een rijtje gezet.

Spreker Marcel Feil van Foam Magazine

Nieuws
Marcel Feil, spreker op de Nationale Coverdag op 21 mei aanstaande, is als adjunct directeur van Foam, het fotografiemuseum in Amsterdam ook verantwoordelijk voor Foam Magazine, het internationale fotografietijdschrift dat door Foam wordt uitgegeven. 'Toen ons museum in 2001 opende hebben we gelijk een magazine geïntroduceerd. De 'normale' manier om foto's te presenteren is voor de meeste mensen namelijk in gedrukte vorm en niet opgeblazen en ingelijst opgehangen in een museum. En wat betreft ons coverbeleid: we zijn compromisloos, hebben lef én zijn eigenwijs.'

Continue Reading

Spreker Ronald Ockhuysen van Het Parool

Nieuws
Ronald Ockhuysen, spreker op de Nationale Coverdag op 21 mei, begon zijn loopbaan als dramaturg bij Theater van het Oosten (nu: Oostpool). Hij ging op 25-jarige leeftijd de journalistiek in. Ockhuysen was tussen 1998 en 2008 toneelrecensent, mediaredacteur en filmjournalist bij De Volkskrant. Daarna verhuisde hij naar Het Parool, waarvan hij sinds 1 april 2015 de hoofdredacteur is.

Continue Reading

Eigen Huis & Interieur: cover moet uitnodigen tot oppakken en doorbladeren van het blad

Nieuws
'Enthousiast worden van de vindingrijkheid van bijvoorbeeld New York Magazine doen we allemaal, maar zo vrij en grenzeloos werken is niet voor iedereen haalbaar. Belangrijk is om te weten wie je lezers zijn en hoe je hen aanspreekt', aldus Mary Hessing, hoofdredacteur Eigen Huis & Interieur en More than Classic. Hessing weet als geen ander wat je als woontijdschrift uit moet stralen. Ze deelt haar visie en licht een klein tipje van de sluier op van haar verhaal op de Nationale Coverdag (21 mei in DeFabrique in Utrecht).

Continue Reading

Ibrahim Nehme van The Outpost

Nieuws
Magazine The Outpost werd in de herfst van 2012 gelanceerd in Beirut. Het blad is tot nu toe zes keer verschenen en is inmiddels tijdens de Magpile Magazine Awards al uitgeroepen tot Best Magazine. Editor in chief Ibrahim Nehme komt op de Nationale Coverdag uitleggen wat het succes van The Outpost – een onafhankelijk magazine in de Arabische wereld - is. We interviewden Nehme voorafgaand aan de Nationale Coverdag, die plaatsvindt op 21 mei aanstaande in de Fabrique in Utrecht.

Continue Reading

MarketingTribune interviewt Gail Bichler, New York Times Magazine

Nieuws

Gail Bichler, spreker op de Nationale Coverdag op 21 mei aanstaande, begon haar loopbaan bij Studio Blue in Chigaco, een designbureau dat zich bezighoudt met het ontwerpen van kunstboeken. Later startte ze haar eigen designstudio en gaf les aan het Minneapolis College of Art and Design. Sinds augustus 2014 is ze design director bij The New York Times Style Magazine én The New York Times. Al acht jaar eerder deed ze dit werk voor beide uitgaven op freelance basis. We interviewden Bichler voorafgaand aan het event.

Continue Reading

Peter Yates over Hearst Magazine en de Nationale Coverdag

Nieuws

Peter Yates, spreker op de Nationale Coverdag op 21 mei aanstaande, is verantwoordelijk voor het creatieve beleid van het volledige internationale portfolio van Hearst Magazines. In zijn rol als executive creative director van Hearst Magazines International is hij verantwoordelijk voor de ontwerpstrategie van alle internationale uitgaven van (onder andere) Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Esquire, Town & Country en Good Housekeeping. Voorafgaande aan het event interviewden we Yates.

Continue Reading

Voetbal International gaat coverwissels testen

Nieuws
Nog dit seizoen begint Voetbal International (VI) met coverwissels. Dat betekent dat het tijdschrift in bepaalde weken met verschillende voorpagina’s wordt uitgebracht. Het betreft vooralsnog een test, waarbij de insteek is dat VI de lezer in de toekomst de mogelijkheid wil bieden zelf te kiezen uit meerdere covers.

Continue Reading

Nationale Coverdag 2015

Nieuws
De Nationale Coverdag komt er weer aan! Op donderdag 21 mei staat staat de cover in de spotlight. Hoe komen art directors en hoofdredacteuren tot een keuze voor de cover? Door wie worden zij geïnspireerd? Welke factoren spelen een rol bij de uiteindelijke coverkeuze? Welke creatieve grenzen worden in dat proces opgezocht en overschreden? Beleef het zelf en discussieer mee met deze bekroonde topontwerpers uit de wereld! De Nationale Coverdag staat in het teken van bezieling, die nog eens extra wordt gevoed dankzij de enthousiaste dagvoorzitter Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur van MarketingTribune. Voor iedereen die inspiratie zoekt bij het maken van topcovers komt deze dag naar Utrecht!

Voor wie is dit event bestemd?

» Art directors » Bladenmakers
» Hoofdredacteuren » Designers
» Vormgevers » Creatieven van gedrukte en digitale media (magazines, websites, apps)

Partners

mtcontent klein

 

mtlogo

 

Persgroep 

 

 

 

 

 

 

Sponsor

Logo 123rf