• Home
  • Nieuws
  • MarketingTribune interviewt Gail Bichler, New York Times Magazine

MarketingTribune interviewt Gail Bichler, New York Times Magazine

Nieuws

Gail Bichler, spreker op de Nationale Coverdag op 21 mei aanstaande, begon haar loopbaan bij Studio Blue in Chigaco, een designbureau dat zich bezighoudt met het ontwerpen van kunstboeken. Later startte ze haar eigen designstudio en gaf les aan het Minneapolis College of Art and Design. Sinds augustus 2014 is ze design director bij The New York Times Style Magazine én The New York Times. Al acht jaar eerder deed ze dit werk voor beide uitgaven op freelance basis. We interviewden Bichler voorafgaand aan het event.

Waarom bent u voor de Nationale Coverdag uitgenodigd als spreker?
‘Ik ben voor dit congres gevraagd omdat ik de design director ben van een weekblad dat onderdeel uitmaakt van een prominente nieuwsorganisatie, en omdat we covers maken over een grote verscheidenheid aan onderwerpen, vaak met een conceptuele inslag.’

Ziet u bepaalde trends in coverdesign? En verschilt dat per medium of doelgroep?
‘Ik ben niet helemaal zeker of er algemene trends zijn in het maken van tijdschriftcovers behalve dan de verandering in de stijl van de fotografie zoals die in de loop der jaren verschuift. Ik zie wél trends in een aantal niches. Ik zie bij voorbeeld bij sommige kookbladen veel kunstzinniger en conceptuelere covers dan bij de mainstream kookbladen die alleen maar lekker uitziende gerechten laten zien. Of woonbladen die veel minder woonkamerachtige covers maken, maar ruimtes laten zien waarin geleefd en genoten wordt.’

Is het maken van covers typisch iets voor gedrukte media of ziet u verbanden met online communicatiekanalen?
‘Covers zijn online echt belangrijk geworden, vooral op social media. Ze dienen als posters/ advertenties voor zowel de gedrukte als de online content van het tijdschrift en zijn perfect geschikt voor platforms als Instagram en Twitter. Ze geven een snelle visuele indruk en zijn makkelijk deelbaar.’

Doen jullie onderzoek naar het effect van covers?
‘Nee. In mijn wereld - dat is een bijzondere - hoeven covers niet onderzocht te worden. The New York Times Magazine hoeft het niet van de losse verkoop te hebben, dus ons voornaamste doel is om de inhoud van het omslagverhaal op een effectieve en verbindende manier te communiceren. Veel andere overwegingen zijn er niet. Het is een luxe om zo’n enkelvoudig doel te hebben.’

Voor wie is de Nationale Coverdag volgens u interessant?
‘Wat mij betreft voor iedereen die geïnteresseerd is in het maken van covers, om een beter idee te krijgen wat er komt kijken bij het maken van visuals en het vormgeven van de ideeën die die covers uitdrukken.’

Waar gaat u lezing over?
‘Ik ga een paar van onze beste covers van het voorbije jaar laten zien en vertellen hoe we die gemaakt hebben. Ik laat ook een paar ‘valse starts’ zien, en andere richtingen die we ingeslagen hebben, en ik leg uit waarom we uiteindelijk gepubliceerd hebben wat we publiceerden.’

Partners

mtcontent klein

 

mtlogo

 

Persgroep 

 

 

 

 

 

 

Sponsor

Logo 123rf